27 d’abr. 2022
El destí quasi sempre funest de les estàtues eqüestres
25 d’abr. 2022
El Seminari ostensiblement desmesurat en ple centre de Barcelona
22 d’abr. 2022
Elogi i nostàlgia d’una mansarda a París amb sostre inclinat i balconet
21 d’abr. 2022
El 175è aniversari del tren pioner de Mataró fa una mica de pena
19 d’abr. 2022
L’orgull de viure a un edifici cooperatiu, pioner i creïble
13 d’abr. 2022
La laboriosa impostura d’empaitar les muses per escriure clar
11 d’abr. 2022
M’agradaria entendre la bellesa, no només contemplar-la
8 d’abr. 2022
Un altre cafè a Roma, aquest cop amb Josep M. Fonalleras
6 d’abr. 2022
Una història de les onades a la platja de Garbet
4 d’abr. 2022
Nova mirada sobre l’escultor Maillol al museu parisenc d’Orsay
Una magna exposició de l’escultor rossellonès Aristides Maillol obre el 12 d’abril al Museu d’Orsay parisenc, motiu pel qual acaben de ser traslladades fins aquest centre quatre dels seus dinou nus femenins monumentals que s’exhibeixen de manera permanent als jardins de les Tulleries de París. Revisitar l’obra del l’artista de Banyuls per part d’un gran museu serà l’ocasió per projectar-hi una nova mirada de visitants d’arreu del món, inclosos els catalans que no sempre l’havien valorat. Aristides Maillol es troba enterrat sota el seu nu femení més conegut, batejat amb el nom de Mediterrània, a la masoveria-taller que utilitzava a la vall de Banyuls. Al voltant de les corbes convençudes d'una idea del cos de la dona, acabaria per ser conegut arreu del món com a renovador de l'escultura del segle XX. No eren nimfes, fades, venus, princeses ni cortesanes. Les models vivien a la
2 d’abr. 2022
La tramuntana és una llum, sobretot una llum, una llum d’or
31 de març 2022
Prodigi de l’hora violeta amb Campari des d’algun mirador predilecte
28 de març 2022
Publicat el meu nou llibre “El millor viatge de tots”
24 de març 2022
Segell de correus per a l'espectacular forn solar de la Cerdanya
21 de març 2022
París atorga medalla d’or a la carn de perol, un cop afrancesada
17 de març 2022
Mor al llit el “soldadito boliviano” que va matar al Che Guevara
Els remordiments de consciència, suposant que en tingués, no han impedit de viure fins els 80 anys al suboficial de l’exèrcit colombià Mario Terán Salazar, que acaba de morir al seu país d’un càncer de pròstata. Va executar amb el seu fusell per ordres superiors el Che Guevara a la localitat andina d’Higuera el 9 d’octubre del 1967, després d’haver-lo capturat el dia anterior a la selva boliviana on intentava desplegar un focus guerriller. Abans de callar per sempre i jubilar-se a l’exèrcit al cap dels anys, Mario Terán Salazar va declarar que el Che li havia dit: “Póngase sereno y apunte bien. ¡Va a matar a un hombre! Entonces di un paso atrás, hacia el umbral de la puerta, cerré los ojos y disparé”. El cadàver va ser exposat l’endemà a la localitat veïna de Vallegrande, amb els ulls oberts i el pit descobert. El reporter de l’agència France Presse Marc Hutten va fer-ne la coneguda foto del cos que recorda extraordinàriament, per l’angle d’enfoc des dels peus