Una magna exposició de l’escultor rossellonès Aristides Maillol obre el 12 d’abril al Museu d’Orsay parisenc, motiu pel qual acaben de ser traslladades fins aquest centre quatre dels seus dinou nus femenins monumentals que s’exhibeixen de manera permanent als jardins de les Tulleries de París. Revisitar l’obra del l’artista de Banyuls per part d’un gran museu serà l’ocasió per projectar-hi una nova mirada de visitants d’arreu del món, inclosos els catalans que no sempre l’havien valorat. Aristides Maillol es troba enterrat sota el seu nu femení més conegut, batejat amb el nom de Mediterrània, a la masoveria-taller que utilitzava a la vall de Banyuls. Al voltant de les corbes convençudes d'una idea del cos de la dona, acabaria per ser conegut arreu del món com a renovador de l'escultura del segle XX. No eren nimfes, fades, venus, princeses ni cortesanes. Les models vivien a la
cantonada de casa seva, eren de carn i os, amb nom i cognom. Representaven l’elevació d’una naturalitat imperfecta, com el paisatge de la vall de Banyuls. Les seves escultures subratllen que les delícies es poden trobar arran de terra quan s’hi aboca passió per la realitat, La vida acaba sempre per imitar l’art, de manera que avui s’identifica amb Maillol una determinada silueta de dona.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada